dimecres, 5 juny de 2013
Sempre és bo millorar la formació dels professionals de
qualsevol àmbit. Dit això, el que trobo molt preocupant és focalitzar el fracàs
escolar en la suposada manca o desfasada preparació dels mestres i que per
solucionar-ho la Consellera Rigau pretengui pujar la nota de tall per accedir als estudis de Magisteri.
Jo no vull que el mestre dels meus fills siguin un pou de saviesa,
amb grans coneixements del medi natural, de matemàtiques o d’educació plàstica.
Jo vull un professional que sigui capaç de formar i transmetre, i aquesta
capacitat no la garanteix un gran expedient acadèmic.
Abans una de les poques maneres d’accedir al coneixement era
la transmissió de la màxima quantitat d’informació a l’escola a través dels
docents. Afortunadament en l’actualitat l’accés al saber és a l’abast de tothom mitjançant
la xarxa. Ja no cal memoritzar el nombre atòmic de determinat element de la
taula periòdica, ni aquell afluent de mala mort d’un riu secundari
(independentment d’exercitar la memorització)
Amb el risc de ser enviat al tribunal de la Santa Inquisió
per blasfemar, sembla que tot va encarat a formar (amb la LOMCE pel mig)
personetes per poder participar en concursos televisius de cultureta general. I
no dic que aquesta cultura no sigui important, al contrari, el que tinc dubtes
és que en aquesta era 2.0 hagi de ser l’objectiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada