Aquesta és la carta
que vaig escriure al Periódico. Van proposar canviar-li el format i publicar-la
en forma d’entrevista
Germans estudiant la
mateixa etapa en el mateix centre, un d'ells amb el suport de les noves
tecnologies amb l’ordinador parcialment subvencionat i l’altre ni ordenador ni
noves tecnologies, augments de ràtio, suspensió dels desdoblaments i de les
aules de reforç, manca de vetlladors, disminució de les dotacions per a
materials, deteriorament de les instal·lacions… Aquestes i d’altres són, a l’institut dels meus
fills, les conseqüències directes de les retallades. Les indirectes, les que afectaràn a la preparació
dels alumnes, estan per arribar. Tot l’anterior no és cap exclusivitat ni novetat,
de fet podria agafar l'opinió de qualsevol pare o mare fer un “copia i
enganxa”, canviar el nom de l’escola o institut i el resultat seria el mateix, a
no ser que és tractes d’un centre d’una zona sociològica i econòmicament desfavorida
on els estralls són més importants.
El problema s’agreujarà,
en aquesta època d’ajustaments pressupostaris, amb la implantació de la LOMCE.
Una llei que ha nascut morta, si els polítics de l’arc parlamentari compleixen
la seva promesa de derogar-la quan el PP perdi la majoria absoluta, però mentre
això no succeeix obligarà a l’administració a destinar-hi més de 186 milions
d’euros (anàlisi de La Generalitat de Catalunya, febrer 2013) per tirar-la
endavant. Diners que molt em temo hauran de sortir retallant d’altres llocs.
Una llei que d’altra banda portarà a tancar moltes escoles privades i
concertades que no podran assumir els costos per implantarla, provocant que molts
mestres i professors passaran a augmentar les bosses de l’atur i centenars de
nens hauran de ser reescolaritzats en centres de fora del seu entorn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada